Головна arrow Архів попередньої версії arrow Фінанси
Реклама
Підвищення цін на автомобілі не буде Надрукувати

(Біржова торгівля № 8(42) від 9 березня 2004р.)

Ухвалений днями Закон “Про розвиток автомобільної промисловості України” не лише не сприятиме зростанню цін на більшість машин, а й спрямовуватиме в Україну гроші світових автогігантів.

Фахівці авторинку стверджують, що з введенням закону ціни на більшість авто залишаться на нинішньому рівні, іномарки ж вітчизняного виробництва, не виключено, можуть навіть подешевшати (адже надаються пільги також і виробникам комплектуючих). Думку учасників ринку підтвердили і в профільних міністерствах – Мінпромполітики та Мінфіну. В Кабміні вважають, що закон лише позитивно вплине як на українських виробників, так і на покупців автомобілів. Зокрема, він надає можливість використовувати пільги щодо ввізного мита й податку на прибуток багатьом підприємствам цієї галузі. Таким чином, саме цей закон дозволить зберегти в Україні автомобілебудування, а також дасть поштовх для розвитку суміжних галузей.

Не подорожчають і російські автомобілі – ВАЗи, ГАЗи, ІЖі, вантажівки, автобуси та мотоцикли (оскільки вони імпортуються та виробляються в Україні у рамках угоди про безмитну торгівлю з Росією).

Немає передумов для подорожчання “Таврій”, “Славут”, “Деу”, “Дачій”, “Опелів” та навіть “Мерседесів”, що випускаються на ЗАТ “ЗАЗ”, оскільки підприємство працює в рамках Закону “Про стимулювання виробництва автомобілів в Україні”.

Не мають жодного приводу підняти ціни також і продавці “Шкод” та “Фольксвагенів” (їх складає у Закарпатті фірма “Єврокар” у вільній економічній зоні та користується низкою пільг згідно із законодавством про СЕЗ, що діє 30 років).

Інші українські виробники – ЛАЗ, КрАЗ, ЛуАЗ – за новим законом одержать додаткові можливості для розвитку та модернізації, що, звичайно, ніяк не може викликати зростання цін на їхню продукцію.

Згадані автомобільні марки складають не менше 85% усього вітчизняного ринку (його минулорічний обсяг – 154 тис. автомобілів). Решта 15% – елітні імпортні авто, для власників яких збільшення ввізного мита (у середньому, на 5-10%) навряд чи стане суттєвим навантаженням.

Проте для бюджету наповнення буде відчутним. Держава отримуватиме додаткових, як мінімум, 1,5 млрд. грн. щороку. Галузеві ж підприємства та заводи-суміжники зможуть створити тисячі нових робочих місць, а вітчизняне автомобілебудування – отримати додатковий імпульс для розвитку.

А. Вишенський (ria.ua)

 

---------------------

Погода

Яндекс.Погода