СТВОРЕННЯ І ПОЧАТОК ДІЯЛЬНОСТІ 1998 року у Сумах було зареєстровано товарну біржу. Але свою діяльність вона з причини, зокрема, недосконалого законодавства, так і не розпочала. Але після перереєстрації біржі наприкінці 2002 року її новими засновниками стали приватне підприємство “Проектно-будівельна компанія “САНТ”, ТОВ ”Регіональний центр управління”, ТОВ “Регіональний центр економіки” та ТОВ “Регіональний центр права”, що практично означало народження нової організації – Сумської товарної універсальної біржі (СТУБ). Відтоді основний вид діяльності СТУБ, як універсальної біржі, став помалу, але проявлятись. У більшості читачів, мабуть, виникає питання: а що ж для біржі є основним видом діяльності? Якщо взяти до уваги, що біржа за своєю природою є оптовим ринком, то, відповідно, і її основним видом діяльності є надання обладнаного "ринкового місця" і cтворення умов для організації торгів (наслідком яких є укладання біржових контрактів); гарантування здійснення торгових операцій за цими контрактами; вивчення попиту і пропозиції, регулювання цін; збір, узагальнення та поширення інформації про все це. З початком своєї діяльності СТУБ почала охоплювати такі сегменти сучасного ринку Сумщини як, зокрема, торгівля транспортними засобами, промисловим та іншим обладнанням, запчастинами... Через СТУБ реалізується також значна частина майна підприємств-банкрутів. На Сумській товарній універсальній біржі зареєстровано п’ять брокерських контор, які мають право від свого імені і за свій рахунок, а також і за рахунок своїх клієнтів – покупців чи продавців – робити аналіз попиту та пропозиції товарів, підшукувати контрагентів і, зрештою, здійснювати укладання біржових контрактів. До питання про організацію біржової торгівлі Товарна біржа є самостійною спеціалізованою організацією, що об’єднує юридичних і фізичних осіб, які здійснюють виробничу і комерційну діяльність, і, не переслідуючи одержання прибутку, ставить за мету організацію біржових торгів (з подальшим укладанням біржових угод), виявлення товарних цін, попиту і пропозиції на товари, вивчення, упорядкування і полегшення товарообігу і пов’язаних з ним торговельних операцій. Сприяння реалізації товарів за оптимальними цінами відбувається на основі прямої зустрічі попиту і пропозиції на реальний (наявний) товар і негайної його поставки (спотовий контракт); на основі поставки товару, що буде вироблений у майбутньому (форвардний контракт). |